tiistai 15. joulukuuta 2009

Kiitos BA cabin crew!

Tämä päivä se sitten vierähtikin matkatoimistobisneksen merkeissä. Hotellin aamu-uutisissa kerrottiin nimittäin BA:n lentotyöläisten päättäneen mennä lakkoon 22.12. - 2.1. mikä oli sikäli kiusallista, että mun joulupukin reen piti lentää täältä 23.12.
Heti toimistolle päästyäni sitten osallistuin BA:n sinänsä loistavan verkkopalvelun stressitestaamiseen (kuinkakohan monen miljoonan kohtalontoverin kanssa). Kahdesti pääsin jo ihan kalkkiviivoille lennon päivittämisessä, vain Confirmation puuttui.... ja plam! Ruudulle ilmestyi syvästi pahoitteleva: Error, try again. Kolmannella yrittämällä homma tyssäsi heti alkuunsa.

Ei muuta kuin perinteisempiä kommunikaatiomenetelmiä käyttelemään: tuut tuut tuut tuut tuut tuut - varattuja olivat puhelinlinjatkin. Kunnes keksin soittaa BA:n Suomen toimistoon -ja toisella yrittämällä (5 min jonottamisen jälkeen) "British Airways how can I help you?" YES!!
Puhelun päätteeksi mulla olikin sitten liput 20.12. lennoille kotiin. Eli joudun lähtemään 3 päivää etuajassa, HARMI.

Kun sitten vauhtiin päästiin, niin samalla vauhdilla organisoimaan lentoja tänne takaisin. Suunnitelman oli lentää tänne 1.1.2010, mikä tarkoitti, että BA olisi poissa pelistä (ja sitä kautta myös Finnair). Vaihtoehtoja kuitenkin löytyy ja nyt sitten aukeaa tilaisuus ihmetellä Ankaran lentokenttää uudenvuodenpäivänä, oikein useamman tunnin ajan! Paluu paikalliseen arkeen 2.1. aamuyöstä.

1 kommentti:

Taina kirjoitti...

Ihanaa saada oma ukkokulta kotiin!

Lukijat